ایستگاه های شارژ خورشیدی رایگان برای ماشین های برقی
نوشته شده توسط : علی افشار

خودروهای برقی هیچگونه تصاعدات کربنی ندارند و مصرف انرژی شان نیز بسیار کم است، اما ایرادی که به این خودروها وارد می شود اینست که چرا باید انرژی الکتریسیته آنها توسط نیروگاه هایی تامین شود که خودشان از سوخت های فسیلی استفاده میکنند.

حالا در سانفرانسیسکو ایالات متحده آمریکا نوعی ایستگاه شارژ خورشیدی برای این خودروها راه اندازی شده طراحی سایت تا پاسخی باشد به انتقاداتی که در این رابطه مطرح می گردد و این حقیقت را به منتقدین گوشزد کند که برق از منابع دیگری نیز قابل تامین است.

ایستگاه های شارژ نیازی به اتصال به تاسیسات شهری نخواهند داشت چراکه انرژی مورد نیاز آنها بطور کامل از پنل های خورشیدی دریافت می شود.

پنل های خورشیدی مقرون به صرفه ترین روش برای تامین انرژی این ماشین ها هستند.


هر کدام از این ایستگاه ها در حدود ۳٫۳ کیلو وات برق تامین می کند و در بر گیرنده یک ماژول باتری لیتیومی یونی است که می تواند ۲۲٫۵ کیلو وات ساعت الکتریسیته را در خود ذخیره نماید.

ویتلی می گوید میزان الکتریسیته تولید شده توسط این ایستگاه ها رژیم لاغری در هر روز می تواند انرژی مورد نیاز ۱۰۰ خودروی برقی را تامین کند.

صفحات خورشیدی کار گذاشته شده روی این ایستگاه ها به صورت خودکار خورشید را دنبال می کنند تا حداکثر میزان انرژی ممکن را ذخیره سازی نمایند.

نکته دیگر اینکه این ایستگاه ها کاملا مستقل هستند و کل تجهیرات مورد نیازشان روی سطحی قرار گرفته که نوعی سکوی سنگین است و نقش پایه را برای ایستگاه ایفا می کند و حکم محل پارک را برای خودروها دارد.

برای نصب این ایستگاه، نیاز به انجام کار خاصی نیست و صرفا باید یکی از آنها را در موقعیت مناسب قرار داد. پد مذکور همچنین به خاطر وزن بالایش می تواند در برابر بادهایی با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت مقاومت کند.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: